Ve stejné době, jako hoya z minulého
článku, byla vyfocena i Hoya kanyakumariana. Přišly ke mně ve
stejné zásilce a už delší dobu rostou vedle sebe. A i když i
Hoya kanyakumariana nemá sklon k omotávání se všeho kolem sebe,
jako některé jiné voskovky a její větve spíše visí, občas se
do sebe některé s větvemi heuschkeliany zapletou.
Vlastně s oběma to bylo podobné.
Delší čas trvalo, něž začaly pořádně růst a častěji
kvést. Díky jejich umístění v kuchyni a ještě k tomu u
vypínače světla, které jako první ráno rozsvěcuji jsou i tyto
dvě první z rostlin, na které se podívám. Stejné světlo
zhasínám, než jdu spát.
Proto mají i takové trochu výsadní
postavení. Na druhé straně jsou obě dnes tak pěkně rozrostlé,
že se na ně kouká opravdu dobře. Někdy přemýšlím, která z
nich se mi líbí víc, nakonec se mně stejně zdá, že moc pěkné
jsou obě.
Každá má trochu jiný odstín zelené
svých listů. Ty kanyakumariany jsou ještě o něco menší, ty
úplně největší mají necelé tři centimetry na délku a dva na
šířku, většinou o něco méně. Květy jsou také malé, ale moc
pěkné. Někdy jsou schované za listy, po ránu vždy pěkně voní
a tak se občas stane, že některé květenství nejdřív ucítím
a následně najdu.
Květy vydrží necelý týden, tak
čtyři, pět dnů. I když nekvete tak často a hojně jako
heuschkeliana, letos kvetla průběžně od června až do konce
září.
Jak jsem na internetu našel, Hoya
kanyakumariana byla pro pěstitele hojí oficiálně představena v
roce 1979. Připomenu, že své jméno má po bohyni Devi Kanya
Kumari. Jméno Kanyakumari má i starobylé město na jihu Indie, z
oblasti, kde tato voskovka roste. Toto město bylo známé už pár
století, před naším letopočtem.
Hoya kanyakumariana je zajímavá i
svými listy, které někdo přirovnává k tvaru srdce, napsal bych
spíš kapky. Jsou pevné, na okrajích zvlněné, občas ozdobené
světlejší tečkou.
Po počátečním období, kdy
přirůstala dost pomalu začala růst velmi dobře a dá se říct,
že je i dobrou volbou pro pěstování v paneláku.
Kromě tradiční písničky přidávám
i dva odkazy na vánoční reklamy (pozdě ale přeci) jako důkaz,
že i reklama může někdy být inteligentní a působivá.